Tuesday, October 27, 2009

Kelas dan exam....

Salam....
Pada 17/10/2009, hadir bersama wan untuk ambil special exam coz tak dapat hadir kuliah..bernasib baik kerana diberi peluang oleh Cik Hisyam setelah rayuan diterima. Jutaan terima kasih atas keperihatinan Cik..kalau tak tak tahu la nak cakap apa, exam kat Stadium dan masa tu dapat la lihat sessi interview intake student baru..macam2 pengajaran dan keletah yang boleh dilihat dan dijadikan pengajaran bagi diri saya sendiri...kesusahan untuk memohon menjadi student dan persaingan dikalangan mereka untuk mengejar ilmu. Timbul kesedaran atas diri yang mana tanpa disedari dah 7 semester berlalu dan usia semakin meningkat, tapi untuk mengejar dan menambah ilmu tidak ada titik noktah, cuma kemahuan dan usaha yang akan memberi kejayaan.
Pada malam tersebut, saya menghadiri jamuan Hari Raya di rumah Kordinator Baru En Sadek, sempat berjumpa dengan En. Borhan, E. Hasbullah dan E. Hisyam..kami sempat berbual tentang perkembangan semasa pembelajaran dan hal student PLK PDRM, dari komen yang diberikan amat postif tentang group kami iaitu kumpulan pertama dalam semester akhir iaitu semester 7. Ada yang komen takkan ada lagi dan jumpa kumpulan yang macam kami, terlalu istimewa ke kami sehingga rata2 semua memberi komen yang positif...rasanya pada saya tidak, kami semua sama saja dengan group yang lain cuma dikalangan kami ramai yang telah berusia dan matang, kematangan dan dorongan dari keluarga, Lecturer dan pucuk pimpinan PDRM menyebabkan kami masih berada dalam kelumpuk ini.
Saya masih ingat lagi dimana kami bermula dari 20 orang dan alhamdulilah tinggal 18 yang setia dan berpegang kepada janji kami semasa di semester 1, pesanan dari mereka-mereka yang telah berusaha keras mengadakan program dan peluang untuk kami melanjutkan pelajaran masih segar dalam ingatan. Nama-nama seperti Dato' Zubaidah, Puan Rosniah, En. Khairul, En. Borhan, En Ali, Mantan Dekan Prof Anuar, En. Sadek dan lain-lain yang tak dapat disebutkan  amat besar jasa kepada kami dan kalau tidak kerana galakan dan dorongan mereka, kami tidak sampai ketahap sekarang ini...dan saya juga tidak akan mencapai ke tahap sekarang ini jika tidak kerana program dan peluang yang diberi oleh mereka yang disebut tadi.
Nama-nama Lecturer seperti:-
Semester 1- 7
1. Prof Mustafa Yen                                              
2. Puan Norlizah
3. Ustaz Ramawan
4. Puan Norliza (Lecturer Bel)
5. Ustaz Md Dani
6. Cik Azlina Zid
7. En. Raja Firhad
8. En Hamdan
9. En. Khaizani
10. Cik Maizan
11. En. Norazhan
12. En. Badrul
13. En. Rahizam
14. Mr. Tan Chee Hian
16. En. Md Sadek
17. En. Nor Asrudin
18. En. Hasbullah
19. En. Khairul
20. Prof Dr Kmawe
21. En. Hisyam
22. En. Hosni
23. Puan Maizatul
Sekiranya ada nama yang tertinggal, pohon maaf...JUTAAN TERIMA KASIH DARI SAYA...BUDI DAN JASA TUAN/PUAN AKAN DIKENANG SAMPAI BILA-BILA DAN HANYA TUHAN SAHAJA YANG DAPAT MEMBALASNYA......

Akhir kata dari saya, semuga apa yang di cita-citakan akan tercapai berkat usaha yang gigih dan dorongan...

WASSALAM.....

No comments:

Post a Comment